Djungeltrumman

Efter flera timmars röjande i förrådet hemma hos mamma blev jag två tjocksockar och ett par riktigt fina skinnhandskar rikare. Vi gick i genom momma-guns alla saker och det var där jag fyndade.

Matilda var på gympaträning och när hon kom hem och mamma fortfarande var på möte bastade vi och gjorde hårinpackningar. När det gäller bastandet så märks det att jag har finn-blod i mig för det är bland det skönaste jag vet! Det bästa är ändå att basta i stugan där vi har en riktig vedeldad bastu och på sommaren brukar momma gå till skogs och plocka björkkvistar som vi binder ihop till kvastar. Blöter dom, lägger dom på dom heta stenarna och daskar varandra på ryggen när dom är alldeles heta. Och på vintern, springa ut i snön och rulla sig och in igen fort som tusan.

Första gången jag bastade var jag inte mer än ett par månader. Momma övertalade mamma och pappa att "det ska börjas i tid" och tog med mig till stugan i Trångsviken och det fick bli min bastu-debut!

Idag var jag och Veronica på fiket i Brunflo. Tina gjorde oss sällskap och delade med sig glädjande skvaller som jag fortfarande inte kan sluta tänka på! HAHA jag är verkligen så skadeglad så det är nästan inte nådigt. Hur som helst så går inte alltid "djungeltrumman" igång med tråkigheter.

När vi åkte upp på fiket så såg jag och Veronica en ganska het kille (det vimmlar inte direkt av dom i brunflo) med en pitbull som kom och gick. När jag skulle ta bussen till stan igen så kommer han och sätter sig bredvid mig på bänken. Frågar om jag vet när bussen går och sen slår han helt plötsligt till sin hund! Jag har ingen aning om varför för den bara satt där och gjorde inte en fluga förnär. Jag blev helt förskräckt och det gjorde ont i hjärtat av att se någon behandla sin hund sådär. Jag svarade på frågan när bussen gick, tog mig en lång titt på honom och han va fan inte ett dugg snygg längre.

Min fd svärmor ringde igår och frågade när det var dags för avresa. Hon var orolig att det var den här veckan men sån tur har jag ju inte. 2,5 vecka kvar och jag lovade att höra av mig så att vi skulle hinna ses en sista gång innan jag åker. Jag är jätteglad att dom fortfarande vill ha kontakt med mig trots att dom nu har fått en ny "svärdotter" och jag har definitivt gått vidare med mitt liv också, dock inte med samma brådska att gänga mig igen.


Nu ska jag "facebooka" lite och sen kolla på Brian, Hare det bäst!

Kommentarer
Postat av: deena??

haha jamen det är ju för att jag vill vara deena! å vara ihop med karlsloken min i 1000 år till, haha. Jag gillar också brian, men han e ju så klantig ibland! Kan han göra NÅT RÄTT utan att strula till det?? pöss

2007-08-29 @ 22:28:57
URL: http://tinten.blogg.se
Postat av: martina

läste just igenom min förra kommentar. fyfan vilken tönt jag är. men jag älskar ju What about Brian!! :)

2007-08-29 @ 22:30:00
URL: http://tinten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0