Girlsnight

Idag är min andra lediga dag sedan jag började jobba efter semestern. Det har väl gått ganska fort och smidigt men nu är jag tillbaka i samma gamla jobbhatar mönster igen.

Igår kom min älsklings Matilda och pappsen. Pappa hjälpte mig skruva loss lysröret och imorron ska jag gå och köpa ett nytt. Johan kom och tittade på lägenheten och gillade den. Han skulle fundera lite och höra av sig idag eller imorron men jag hoppas han vill ha den.

Pappa och Matilda hade varit förbi momma innan dom åkte till mig så dom hade med sig potatis och hemgjorda köttfärsbiffar med brunsås som vi åt. Hur gott som helst! Jag måste verkligen lära mig att laga mat.

Vi tog det lite lugnt i soffan, smälte maten och pratade lite. Så säger Matilda..Mickan jag vill inte att du ska åka och vara borta jättejättelänge..nej men så länge kommer jag inte vara borta och tiden kommer gå jättefort när du börjar skolan igen och vips så är jag hemma! Mmm ja men lova att du kommer..Ja det klart jag gör det. Jag vill ju komma hem och träffa dig, mamma ,pappa och markus igen. Tummis? ja det tummar vi på.

Sen kollade på på Evan Almighty som jag lyckats ladda hem och den var faktiskt rätt rolig. Jag somnade i soffan innan CSI men sov bara några minuter och sen kröp både jag och matilda ner i min stoooora säng och somnade innan kl tio =)

Vi vaknade runt halv elva och det blev bestämt att vi skulle gå en sväng med Anneli på stan lite senare. Innan vi skulle äta frukost frågar Matilda mig..mickan får jag ta ett chips innan vi äter frukost? Ja klart du får det...åhh tack!

Jag står och häller upp fil på en tallrik till Matilda och frågar..vill du ha socker eller jordgubbssylt? Hmm hon tänker jättelänge och säger med beslutsångest...men jag vet inte...Nehe men ta båda då. Vaa får jag det? Ja det klart du får det säger jag!

Förstår ni nu varför jag är världens bästa storasyster?! =)

image68

Matilda i mina nya pumps



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0