Hemgjord pizza är gött..

Jag har vänt på dygnet totalt! Kan inte sova förrens jag har sett reprisen på Förhäxad som börjar vid 02.30 tiden. Jag har sett alla avsnitt typ 10 ggr förut men kan enkelt se dom 10 ggr till. Det är lite konstigt för böcker och filmer kan jag inte se/läsa mer än en gång, men serier såsom Förhäxad och Sex and the City kan jag se hur många ggr som helst.

Jag och Hanna satt på Tehuset i två timmar idag och planerade och surrade om Israel. Vi är överrens om att det största problemet kommer vara vilka kläder vi ska ha med oss. Hur många klänningar, kjolar, skor mm. Det känns som att vi ska åka på semester i tre månader men vi ska ju faktiskt åka dit och jobba. Vi tyckte att vi valde den perfekta årstiden eftersom sommaren där är ohyggligt het och torr så vi valde hösten och början på vintern istället. MEN det vi inte tänkte på att vi kommer få jobba mycket mer på hösten eftersom det inte är lika varmt då. Jag kommer vara helt utarbetad och utbränd när jag kommer hem. Från att sitta rakt upp och ner och knappa på en dator och prata i telefon på Eniro till att jobba och slita på fälten med att skörda allt från bomull till avokado. Min kropp kommer bli aktiverad som aldrig förr.


Min mamma är livrädd för att jag ska komma hem med en muslim. En jude är väl helt okej bara han inte är fanatisk jude, men en muslim är inte okej! Hon prackade på mig boken "Inte utan min dotter"  (som handlar om en man som kidnappar sin fru och barn och tvingar dom att stanna i hans hemland Iran) när jag var typ tolv år och sa..Såhär kan det gå om man ger sig ilag med en sån där.

Vi kommer iallafall få fira Hanukkah innan vi åker hem vilket ska bli väldigt spännande.

Köpte två böcker idag som jag ska krypa upp i soffan och börja läsa snart, men jag tror det blir ett fotbad först! Lägger in en bild på min fiiina och supergoda pizza som jag gjorde till middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0