Jag gillar att tycka..

Om det är nått som jag sett för mycket av i sommar så är det "magväskan" även känd som "magsäcken" eller "midjeväskan" som alla jävla turister har. Norskarna är för sofistikerade och rika för denna fula sak men tyskarna och polackerna tycker att den är alldeles ypperlig att ha alla "viktiga" saker i som kontokort ,pass och pengar. Som om nån skulle råna er i Östersund, jävla puckon!  

Häromdagen stod jag bakom en karl som hämtad ur vampyrens hämnd på ica och han hade den största "midjeväskan" jag nånsin sett. Gigantisk med alla regnbågens färger dessutom. Båda hans händer rymdes i den när han grävde efter några förmodligen välförtjänade korvören från Polen. Det tog fan fem minuter för vampyren att hitta sina pengar i den enorma saken. Det jag vill komma fram till är att midjeväskan är och har varit utdöd i mer än 10 år MEN dessa obegåvade och tillsynes "praktiska" människor har inte fattat det.

Jag kan väl inte påstå att jag är ett är ett modelejon alla dagar men det finns ju gränser. Jag kommer ihåg när jag skulle åka till England på språkresa i fyra veckor när jag var 12 år. Första gången utan mamma och pappa och mamma var orolig över det mesta. "Titta här vilken fin liten väska jag har köpt till dig. Den kan du ha när ni ska åka till london så du håller reda på alla dina värdesaker. Det finns så mycket ficktjyvar så du måste lova att vara försiktig" Den var snorgrön och jag hatade den såklart! Nej jag vägrar! Det slutade med att mamma rotade fram en gammal gul tygpåse med blixtlås och ett snöre runt halsen som jag kunde ha under tröjan. Mycket bättre! Här har vi en liten jänta med egen vilja sa min momma. OCH en känsla för stil bör tilläggas! (inte för att den gula påsen var jättefin med den syntes inte under tröjan) Min lillasyster är exakt likadan. Sedan hon var fem år har ingen annan än hon själv bestämt vilka kläder hon ska ha på sig.

Många tycker att Sköt dig själv och skit i vad andra gör/tycker/säger är ett bra motto det tycker jag också till viss del men Ibland är det bara så jävla skönt att tycka och tänka om folk. Jag skulle aldrig peka på någon som tex är ute och GÅR med en papegojja i koppel och lägga av ett högt  jävla asgarv (bara om jag är på behörigt avstånd) men jag skulle berätta det för ALLA jag känner och må riktigt gott och förundras över hur man kan gå där bredvid och INTE skämmas...Ja rent hypotetiskt alltså


Sådär ja..i vanlig ordning efter lite smutskastning mår jag mycket bättre. Adjö

Kommentarer
Postat av: Elin på eniro

Igår läste jag din blogg om magväskor och jag skrattade högt åt den! nu inatt var jag tvungen att läsa den igen för den var så rolig. Haha!

2007-08-21 @ 03:55:37
URL: http://elinsundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0