Jaha då var dessa två veckors semester slut.

Men jag har haft två helt underbart sköna veckor. Yran veckan var väl iofs ganska hetsig och försvann alldeles för fort men den här veckan har jag återhämtat mig. Städat och donat lite här hemma. Läst, gått promenader och fikat massor med Emelie och med Tina =)
I fredags var jag vinsugen. Trodde dock att det skulle dröja innan det ryckte i tarmen efter stråket och yran men icke. Ringde Elin och hon är ju aldrig omöjlig =) Flickstackarn hade ingen mat hemma så mamma mickan fick rycka in och leverera en bit hemgjord pizza och kladdkaka....jo det var jag som hade bakat den!

Riktiga kvinnor som vi är blev det några öl innan vi högg in på vinet. Strax efter det anlände ett gäng Brunflo killar (igen!) jag vet...Jag har ju svurit att aldrig ta i en sån med tång igen men vad tusan. In desperate times..haha

Jag och Elin blev ganska bladiga (som mamma brukar säga) men vi höll oss från att gå på krogen så kvällen slutade på sibylla och sen en alldeles för lååång promenad hem kl halv fyra. Jag vaknade halv tio av att jag var apbakis! Kan inte förstå varför för jag tog slaviskt en resorb när jag kom hem plus att jag hade ätit på natten och då brukar det aldrig bli några problem. Drack en liter vatten på stående fot och svalde två Ipren och sen sov jag...hårt! förvånande nog utan öronproppar.

Mådde relativt bra när jag vaknade igen, fick en smärre chock när jag kollade ner på min antika nokia lur och ser att jag hade fått 15 sms!!!! Tänkte att nu jäklar har jag blivit kändis men så var inte fallet. M:s mobil hade tjorvat, låst sig och ville inte sluta sms:a mig =)

Emelie kom förbi och vi drack snabbkaffe på min balle och solade lite. Hon rökte sina mentol cigaretter och jag höll på att spy av min bakfylla. Anneli ringde och jag räknade snabbt ut att jag har blivit gammal och inte pallade en Marité kväll. Hon blev nog ganska lättad för det var jag som hade tjatat från början om att vi skulle gå ut.

Jag och Elin tog en promenad till Frösön och sen gick jag hem. Duschade, peelade hela kroppen och smörjde in mig och tog på mig min skönaste vita siden pyjamas med hjärtan på. Kröp upp i soffan med en skål vindruvor och en superbra bok. Nu kanske du tänker att jag är en tråkig gammal tant som sitter hemma på en lördag och så är det litegrann men framförallt så uppskattar jag mitt eget sällskap mer nu än förut. Efter Istiden (dvs istiden=tiden med C) så har jag kommit på att bara för att man är "ensam" så behöver man inte tröstäta och tycka synd om sig själv utan man kan uppskatta sitt eget sällskap istället och njuta av det. För det finns ju ingen som känner dig bättre än vad du själv gör. Och det bästa är att man får stanna uppe hur länge man vill, välja tv-kanal (ingen jävla sport) och lägga äggmökar i soffan utan att någon utbrister...meeeeen blääääähhhh haru fise?!

Efter den lilla predikan tänkte jag nu citera ur en bok som jag köpte när jag och Hanna var på stan. Jag har ju alltid varit fascinerad av det här med stjärntecken och alltid läst horoskop men nu tänkte jag att jag skulle forska lite mer i det så jag köpte en astrologibok för 25 spänn på bokrea.

Så det här är alltså jag...

"Oxekvinnan är en stor kvinna. Större själ än hjärta och hon klarar av nästan varje nödsituation som livet väljer att ställa henne inför. På många sätt är oxekvinnan jordens salt, en kombination av de flesta av de fullödiga egenskaper som varje man söker efter men sällan finner. Hon har kanske ett våldsamt temperament som kan få den starkaste mannen att springa till skogs eller iallafall ducka under bordet, men hon blir inte rasande utan att först provoceras kraftigt. Hon klarar av livets spel med ett beundransvärt svalt lugn. Hennes frispråkighet och grundläggande ärlighet är obesudlade av normala kvinnliga trix och tårar. Oxekvinnan har större moraliskt och känslomässigt mod en mången tuff man men hon har tillräckligt förtroende för sitt eget kön att för att låta dig vara chefen om du vill ha det jobbet. Klarar du inte uppgiften tar hon över och styr upp saker och ting. Hon söker en verklig man. Det beror på att hon vet att hon är en verklig kvinna och är stolt över det. Att vara en kvinna för henne del innebär inte nödvändigtvis att flirta, att vara en mental dunkudde eller en jamande kattunge som låtsas vara svag för att få sin vilja i genom. Det tar inte lång tid innan du inser att hon kan tänka själv och bara det att inte behöva ta sin tillflykt till list för att nå sitt mål är starkt."

Nu blir det två avsnitt McLeods Döttrar som jag lyckats ladda ner och sen en sista natt utan eniro hat.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0