nnnnnnn

Idag hade kunnat blivit en repris från gårdagen men idag tog jag mig i kragen trots feber och halsont. Dagen började med en hårdbröd macka som det var sååå skönt att svälja när det riktigt rev i halsen, sköljde ner med nått groggvirke som någon glömt sen i lördags och även det rev plågsamt men skönt ner. När jag var yngre och hade tandställning så efter jag varit hos tandläkaren och fått den spänd så det riktigt värkte och man kunde känna hur tänderna vandrade till sina platser brukade jag äta en hårdbröd macka bara för att plåga mig själv men på ett stört sätt var det ganska skönt.

Disken sen i lördags väntade med massa kladd och tuggummin överallt....när det var gjort tog jag och gjorde potäter, köttbullar med brunsås och lingonsylt! Sakta men säkert betas frysen av. Sedan letade jag fram mitt vaccinkort och ringde Hanna. Efter ca 1 timme hade vi bara konstaterat att vi är lika lata båda två. Jag behöver någon som säger åt mig att agera när det gäller att ta tag i saker och precis så funkar Hanna också. Så därför är vi nu ute i absolut sista sekund med både vaccinering och friskhetsintyget som för övrig kostar 1000 jävla spänn att fixa!! Är det möjligt..Ja tusen spänn tar dom för att fylla i ett papper och ta ett blodtryck. Jag hade kunnat gissa på kanske 150-200 kr men icke!

Febern har lagt sig lite. Har svettats nu konstant i 2,5 dygn och det skulle förvåna mig om det inte börjar växa svamp under mina bröst snart.

Tänkte ta en prommis men ingen hade tid att gå med mig så jag satte mig på ballen istället och lapade lite sol. Tog och lagade lite middag. Hemgjord pizza fast utan färska tomater, men jag överlevde =) Det var inte igår mina vänner som JAG lagade två mål mat på en dag. Oftast när jag lagar mat en gång på en dag är jag så stolt och impad över vad jag åstadkommit att det dröjer flera dagar till nästa tillfälle.   

Anneli har skrivit ett väldigt roligt inlägg om våra gamla partytider som jag ännu en gång ska läsa och skratta mig till sömns..Vill ni ockå hitta dit så föreslår jag länken Annelis på min högra sida lite längre ner under länkar.


Näe vad säger du erika, en kopp saft kanske?

Kommentarer
Postat av: erika

haha jag lider med dig!! särskilt nu när det är så varmt ute, jobbigt med feber då! och saften lockar inte alltför mycket.. men till helgen blir det härliga 11 grader varmt och mulet har jag hört så då åker svartvinbärsflaskan fram! =)

2007-08-23 @ 15:05:32
URL: http://eckas.blogg.se
Postat av: erika

haha jag lider med dig!! särskilt nu när det är så varmt ute, jobbigt med feber då! och saften lockar inte alltför mycket.. men till helgen blir det härliga 11 grader varmt och mulet har jag hört så då åker svartvinbärsflaskan fram! =)

2007-08-23 @ 15:05:51
URL: http://eckas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0