Ännu en dag

har avverkats här på planeten Tellus. Dagen bjöd på fyra härliga timmar på eniro. Tack och lov för ledigheter när det är överbemannat. Det är en av dom få fördelarna med att jobba på eniro. Man kan ha en riktig skitdag framför sig men så lyser det plötsligt upp och det läggs ut ledigheter men det gäller att vara först till kvarn! Jag brukar dagligen uppdatera den sidan var femte minut så jag inte går miste om nånting =) 

En sen lunch blev det på Wedan med Martina och Erika. Kan verkligen rekommendera deras sweet chili röra!

Köpte mig en ny kalender idag..En rosa =)

Åkte till Brunflo med kvart i fyra bussen och och jag blev varse om att dom nu höjt priserna igen! 29 spänn enkel resa för en vuxen. Snart har ju ingen råd att åka buss. Vad fan tänker dom med egentligen?! Det tjatas om klimatförändringar och global uppvärmning dagligen i tidningar och tv. "Ta bussen istället för bilen" annonserar dom ju så fint om. Fan heller säger jag.

Pappa bjöd på chili con carne och starkt var det =) Jag och Matilda fick kippa efter andan. Åkte ner en sväng till momma för kaffe och bullar. Hon hade minsann träffat Lotta (Hannas svärmor) och dom tyckte minsann inte att vi skulle åka till Israel. Du kan väl åka till Danmark säger hon...ehh nej momma det tänker jag inte. Det går inte att diskutera med den kvinnan så jag sa bara jaja vi får väl se.

När vi väl skulle åka därifrån så startade inte bilen..neeehej. Fick ringa efter brorsan som kom med startkablarna och det visade sig att lilla jag glömt lyset på haha. Det finns tydligen flera som är lite ringrostig.

Dagens mickantips: Åk inte buss, du blir bara fattigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0