Hej å hå

En redogörelse vore kanske på sin plats. Jag har haft den roligaste veckan nånsin i Östersund. Inget slår såklart Gotland med mina och Annelis upptåg men årets stråk var något alldeles extra. Ska försöka komma ihåg vad som hände vilken dag och inte...

Måndagen började med lunch på stråket med Kattis Anneli och Annica. En dagens på lime och sen gick jag och annica en sväng på stan. Köpte den där dyra hood tröjan som jag inte skulle men min storlek fanns ju kvar så det kändes som att det var meningen att jag skulle köpa den =) Kvällen slutade med en riktigt Fääst hemma hos mig.

Tisdagen vankades det kusinträff. Det var lyckat men det blev dock ingen repris från förra året =) Åkte ner på stråket tidigt och satte oss och surrade lite på O´Learys tältet där sötnosen Kingen stod vakt. Sen smet jag lite tidigare och åkte till Odensala där Martina och co höll hus hemma hos mackan. Olle som var min pojkvän för kvällen var en riktig gentleman! Bjöd upp till tryckare och ERBJÖD sig att massera mina fötter. När jag satt med ena foten i Olles knä och den andra i Mackans och kände mig som en riktig prinsessa slog tanken mig att det kanske inte vore så dumt med en pojkvän ändå. Typiskt mig att bli dum och kärleksfull på fyllan men jag hoppas att jag en dag ska träffa någon som vill vara med mig på riktigt och dyrkar marken jag går på. Mackan sjöng det vackraste med Cecilia Wennersten och då blev jag glad =)

Jag är fortfarande hur nöjd som helst med att vara singel speciellt eftersom jag ska åka bort och jag har aldrig varit singel när jag varit och rest förut. Det blir nog ingen större skillnad egentligen för jag har alltid gjort vad jag har velat ändå men nu kommer jag innerst inne veta att jag inte har någon där hemma som jag behöver ta hänsyn till.

Nu är iallafall allt med Israel klart. Vi åker den 18 sept först till Wien och sen vidare till Tel Aviv. Jag längtar obeskrivligt mycket till detta äventyr men det är mycket som ska hinnas göra innan avresa bla att hyra ut min lägenhet. Jag som lider av separationsångest kommer sakna mitt hem otroligt mycket och alla mina grejer som någon annan kommer använda! Det känns inte bra men jag kommer vara stenhård i urvalet av intresanter för jag måste känna mig trygg och bekväm med den personen som kommer bo här. Vi kommer hem senast den 16 dec och då kommer jag bo hemma hos mamma över jul och nyår och sen väntar två veckor i Brasilien med min familj.

Onsdagen var jag Anneli och Kattis hemma hos Elin på förfest. Tre Brunflo killar anlände och vi hade mycket att skvallra om och en hel del skitsnack utbyttes. Traskade ner mot stråket och mötte ännu mer Brunflo killar. Ola mobbade mig såklart för mina blåa (skitsnygga) skor precis som förra året =) Han bjöd in oss på "Ope Open Air Metal Festival" dagen efter (torsdag)

Vi skulle gå in på TC-tältet men jag och kattis var tvungen att kissa så medans Anneli "höll platserna" i kön så stack vi iväg. Och som vanligt när det ska gå fort så träffade vi massor med folk som vi kände. När vi kom tillbaka till TC-tältet var Anneli försvunnen och vi gick in men hittade henne inte så Kattis ringde Thompa och vi fick slinka in före den milslånga O´Learys kön. Dansade och hoppade oss svettiga till marmeladorkestern! Vid tolv blev det snack om Marité men jag vägrade så jag och T gick och köpte oss en älgwrapp. Satte en salladsbit i halsen och höll på att hosta ihjäl mig och fick andnöd. Spillde såklart blåbärsaioli ner i min "hylla" och T fick sig ett gott skratt. Lunkade hem genom natten efter en ännu lyckad kväll.

Torsdag, fredag, lördag återhämtade jag mig hemma i Brunflo. Blev liiite sugen på att gå in efter att jag skjutsat Anneli till Frösön men stannade bara på förfesten sen åkte jag hem igen. Annelis hår tog eld så det var dags att dra sig tillbaka =) När jag åkte från Kattis stod det ett gäng jävla snorungar på vägen vid konsum där det INTE är ett övergångsställe. Jag tutade på dom och då hoppade en liten svartrockarbrud fram och räcker finger åt mig. ÅT MIG! Jävla unge så jag räcker upp fingret jag med haha

Igår blev det middag hos pappa sen skjutsade brorsan in mig till stan och vad skönt det var att komma hem till en svinstia som luktade sopor! Har fortfarande inte städat.

En promenad med Martina idag hann jag iallafall med. Jag gör allt som inte innebär städning. Det började spöregna efter ett tag så vi gick hem till henne och tog det lite lugnt. Nu är jag hemma och börjar fundera på om jag kanske MÅSTE städa ändå men jag vet liksom inte vart jag ska börja!

Bilder från veckan kommer snart men här kommer iallafall tre stycken!


Kommentarer
Postat av: ett litet hjärta

åå nu känns det bra i hjärtat när du har blivit en flitig bloggare igen! jag ska ta mig i kragen till veckan och summera yran jag med! :) pöss

2007-07-30 @ 19:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0