Okej

nu har jag varti liiite lat igen och inte haft någon inspiration till att blogga.

Helgen bjöd iaf på jobb både fre lör och sön men är man en piggelur som jag är så orkar man med en utgång också mellan allt jobb! Festen hölls hos Chrille på storgatan. Claes och Sandra hade knåpat ihop en tävling som gick ut på att smaka på en röra i ett snapsglas och sen gissa på fem ingredienser. Jag och Hanna var i samma lag och vi hade väl ett rätt av fem haha. Sista grenen var att vika ett flygplan och kasta det ut från deras balkong och den som kastade längst vann. Jag var skitladdad och tänkte att flygplan har man ju vikit i alla år åt syskon och kusiner så piece of cake. Alla kastade sina plan och jag och Hanna kastade sist för nu ska grabbarna få se ett tjejplan som flyger som fågeln plus att det var väldigt fin design också =) Tjii fick vi för det störtade!

Hamnade på larrys av alla ställen. Gratis inträde och kanske 20 pers..ehh ja men vi fick iaf dansa ifred på bumbibjörnarna dansgolvet, förutom Hanna då som fick hugg haha 

Alla som läser min blogg vet ju att jag är inte direkt diggar mitt jobb och att jag verkligen ser framemot att få åka bort i september. Men jag slutar aldrig förvånas hur jädrans PUCKADE människor är, ett exempel från igår natt.

Jag: Eniro 118118, Mikaela.
Kund: Ja hejhej XX heter jag.
Jag: Ja hej
Kund: Ja jag vet inte riktigt om jag har kommit rätt men jag är på en ö och min flickvän har värkar och ska föda men bron är stängd. Så har du ett nummer jag kan ringa så dom kan öppna bron.
Jag: Jaha ja men vart är du nånstans då?
Kund: Västkusten på en skitö.
Jag: Okej (bra info) men kan du kolla om du ser nån skylt eller nånting om vilka som har hand om bron. Tex vägverket. Sen hör jag ett vrål utan dess like och jag antar att det är flickvännen som föder vilken sekund som helst. Så jag föreslår att han ringer 112 för ambulans/polis så kan dom hjälpa honom.
Kund: Ja nej men så allvarligt är det ju inte och jag vill ju liksom inte störa. Jag kanske kan ringa till securitas? För ja att ringa en ambulans känns ju ja hmm nja nej det vill jag ju inte för det är ju inte akut liksom.
Jag: Okej visst du kan få numret till securitas men jag skulle ändå rekommendera dig att ringa 112. Det skulle nog jag ha gjort i samma situation.
Kund: Ja men då ringer jag securitas och svarar inte dom ringer jag tillbaka till dig..tack hej..

Jag skulle förbanna mig själv i all evighet om jag skaffade barn med en sån LAM karl!

Nu längtar jag tills imorron för då är jag ledig och sen bara två dagar kvar till Semester..wihoo

Nu blir det pannkaks stekning och sen väntar mitt wunderbara jobb.

Lägger in en bild som Martina lyckades ta i lördags på tre överförfriskade damer.



"Vänner är som en BH. Nära hjärtat och bra som stöd."

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0