Stråket

Nu har det varit fest fredag, lördag och igår måndag för min del. Jag har haft hur roligt som helst med dom bästa människorna!

I fredags jobbade jag till 20.00 så snabbt som attan bytte jag om och gick hem till chrille där martina och co väntade. Firade in min semester med buller och bång =) Avslutade kvällen med en hamburgare som jag ångrade ganska snabbt så jag bytte efter halva med min matätar-bänkompis Buddha som hade en älgwrapp haha

Lördagen började lite segt..övertalade anneli att hänga på ut så vi satt hos mig och förfestade lite och sen drog vi ner på TC tältet där dom har grymmaste musiken!! Lång kö men vi mutade oss fram med en Lapin Kulta och kom in ganska fort. Skakade våra söta rumpor på scenen och sen blev det en älgwrapp, spillde såklart blåbärsaioli över hela min vita klänning.

I söndags var jag på bröllopslunch i släktens stuga i Trångsviken. Har inte varit där på säkert två år men det är så otroligt fint och allt runt omkring är barndom för mig. Till och med dasset som jag som liten var livrädd för. Mina äldre kusiner hade sagt att det bodde små troll i allt bajs nedanför som pickade en i rumpan när man satte sig.

Och samma kusiner som alltid lurade mig eftersom jag var yngst och mest lättlurad kommer till mig ikväll för en härlig kusinträff och sen stråket! Hoppas på en rejäl fest och en repris från förra året då jag och Lotta dansade på bordet =)

Igår blev det en spontanfest hemma hos mig på lyckliga gatan. Var lite osäker på om jag skulle ut men efter både en lunch med mina tjejer och sen middag med martina och co på stråket kom jag igång. Vi blev inte så många men vi hade för trevligt att ens gå ner på stråket! Tänkte för en sekund att vi kanske skulle gå in på Marinan men kom ganska snart överrens om att det inte var värt pengarna så det slutade med att jag kockade hamburgare till mig danne och mackan.

Efter den här veckan kommer jag ha så mycket pant att jag och matilda kommer kunna köpa upp en hel automat med tuggummi. Min lilla älsklings tjej kommer bli superglad!

Nu må je ta å röj opp. Hejdå kompisar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0