Utskällning

Fick mig en redig utskällning idag i tvättstugan av en mycket arg kvinna i 35-40 års åldern. Jag bokade min tid imorse innan jag gick och mötte annica på stan. Så fem i sex gick jag dit och stoppade i första maskinen. Efter 40 minuter gick jag dit igen, så när jag är på väg ner så sitter det en kvinna i trappan och ser arg ut. Jag sa hejhej och då skiker hon .

"JAHA SÅ DET ÄR DUUU SOM SNOTT MIN TVÄTTID"
Ehh nej det har jag inte svarade jag.
"JO DET HAR DU VISST DET" 
Nej jag har inte det! Jag bokade min tid imorse
"NEJ DET GJORDE DU INTE ALLS"
Kände att min tålamod var nära att brista med tanke på att jag visste att jag inte "snott" någons tvättid så jag frågar (eftersom det finns två tvättstugor mittemot varandra) Men vilken av dom har du bokat då för jag VET att jag bokade min tid imorse.
"MEN DU HAR JU TAGIT DEN JAG HAR BOKAT FATTARU TRÖGT ELLER" Nu kokar jag och är fem sekunder från att mitt berömda "finnhumör" ska bryta ut (som annica kallar det) så jag öppnar dörren och hon bufflar på mig bakifrån med sin stora tvättkasse. Jag pekar på den tiden jag har bokat men hon tror mig inte så jag stoppar nyckeln i bokningspluppen och visar att JO hon hade fel. Jag hade bokat den andra tvättstugan så det var någon annan som "snott" hennes tid. Hon ber iallafall om ursäkt och jag kostar på mig ett leende och ett "ingen fara" men det kom inte från hjärtat.

När jag var på väg därifrån satt hon kvar i trappen och eldade upp sig ännu mer till nästa offer och det skulle förmodligen bli den riktiga boven som nu snott hennes tvättid. När jag kom ut så mötte jag en ung kille som var på väg dit och jag tänkte nästan vända och höra på utskällning nummer 2 men struntade i det.

Idag inhandlades det ett par vita shorts. Mycket somriga. Hittade världens finaste hood tröja på MQ men 500 spänn. Inte som hittat direkt så jag köpte den inte.

Dagens mickantips: Sno ingens tvättid.

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0