Midsommar

blev en låååååång fylla. Och det började såhär.

Pappa skjutsade mig till stan vid halv tio igår morse. Skyndade mig att packa min väska och fixade lite käk till kvällen. Kattis hämtade upp mig vid elva och så åkte vi på Konsum på Frösön. Handlade mer käk och tilltugg och sen åkte vi hem till henne och gjorde sallad som vi skulle ha med oss. Kändes lite skumt att komma hem till Kattis eftersom det är min gamla lägenhet och det var första gången jag var där sedan jag flyttade. Men hon hade det jättefint så det känns bra att det var hon som tog över min allra första lägenhet.

Anneli anslöt vid tolv och sen bar det av ner till båthamnen där den fina Albertina stod och kluckade. Första ölen knäcktes och sen tuffade vi till Andersön. Färden tog ca 1,5 timme och när vi kom fram började det dukas upp för sill och nubbe. Hur många nubbar det blev för min del har jag ingen aning om och jag är ju verkligen inte den spottar i glaset heller =) Många öl och nubbar senare blev det dags för lite grillning och kubbspel.

Sedan kom även Peter J och co med hans båt och hämtade upp oss brudar och så åkte vi till stan. Det var både en och annan som trillade av båten mitt på storsjön och det var riktigt otäckt. Sjöfylla på hög nivå men vi tog oss iaf hem levande. Vi klev av på Frösön hos Peter och jag plockade pliktskyldigt mina sju sorters blommor som jag skulle lägga under kudden och förhoppningsvis drömma om min framtida drömprins. Vilket jag säkerligen gjorde men bara det att jag var nog för packad för att komma ihåg =)

Sammanfattningsvis så var det en väldigt lyckad midsommarafton med nya sköna människor och bra stämmning.

Ikväll blir det en lugn kväll. Kanske en film och sen kommer min älsklingsMatilda.

Lägger upp en och annan bild från igår.

Skepp o hoj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0