Hem ljuva hem.

Back in the city! Har varit hemma i tre dagar och som vanligt har det gått superfort. Brorsan kom och hämtade sin bakfulla storasyster i söndags med räser golfen. Var tvungen att stanna på ica i Brunflo innan jag åkte hem till mamma för inget är så gott som coca cola dagen efter. Stormade in där med håret på ända och bad till han däruppe att jag inte skulle behöva träffa på nån jag känner för jag kände mig inte direkt representabel. Drack min cola på fem röda och riktigt gött var det =) Kom hem till mamma och hon fick sin morsdagspresent. Fotbad och ett fint kort som jag med darrande fingrar hade skrivit på morgonen. Kvällen förflöt lugnt och vi åkte upp på mommas grav och planterade lite blommor och jag lade dit ett rosa stenhjärta som jag hade köpt. Det blev superfint.

Måndagen sov jag bort totalt. Vaknade vid halv två och var svinhungrig. Fick först panik och tänkte att jag har ju fan ingen mat hemma. Men så kom jag på att jag var ju faktiskt hos mamma och hon har alltid mat hemma =) Jag fikade "frukost" och sen blev jag rätt rastlös av att vara ensam så jag tog mammas cykel och tänkte cykla lite. Jag fick en chock av hur dålig kondition jag har! Jag orkade typ halva ede backen sen vände jag och åkte hem och tog en promenad istället. Sen åkte jag och hälsade på pappa och passade på att mumsa vit toblerone som han hade kvar sedan Amsterdam resan. Matilda kom också och hon berättade i detalj om hennes helg hos sina kusiner och hon och Daniel och hans kompis Kevin hade varit på boda borg och Kevin hade varit snäll och hon tyckte att han var söt. Hon har redan en kille som hon är ihop med men det gjorde ju inget för man kan ju faktiskt vara ihop med två stycken samtidigt. "Ja precis. Det klart man kan det sa jag" Matilda skulle sova hos pappa så jag åkte och mötte upp Veronica efter jobbet och vi tog en promenad runt Brunflo. Och sen fördärvade vi hela promenaden med ett besök på shell och en "frencha" haha.

Igår bastade jag och Matilda. Gjorde hårinpackningar och ansiktsbehandligar till höger och vänster. När vi är klara och hon ska gå och lägga säger hon "Mickan jag vill att du ska bo här med mig, mamma och markus. Det är inge kul när du inte är här. Jag kände att jag blev helt gråtfärdig men försökte förklara att när man är så gammal som mig kan man inte bo hemma längre. Men att hon får hälsa på mig hur mycket hon vill. Hon var ganska nöjd med det svaret eftersom hon tycker att det är kul att vara i stan hos mig ibland på helgerna.

Jag gick också och la mig och somnade med både sickan och smulis tätt intill mig i sängen.

Nu ska jag äta frukost. Betala lite räkningar och sen väntar ett härligt åtta timmars pass på eniro wihoo.

Ma Råkes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0