Jobbarhelg

Nu har jag bestämt mig för att testa detta. Att blogga.
Har jobbat hela helgen och det har varit en riktig pers. Det var ett tag sen jag jobbade två helgnätter i rad nu men det är sig likt. Alla jävla fylleskador som ringer. Man tappar nästan själv lusten att supa till när alla blir som tröga puckon! Som tur va jobbade min kära vän Hanna också så vi kunde vara olyckliga tillsammans.

I fredags var jag hem till Brunflo och grillade hos pappa. Mmm oxfilé med vitlöksstekt potatis, rödvinssås och tomater. Hur gött som helst! Sen bar det iväg till stan igen och jobbet. Brorsan har precis tagit körkort och man verkligen ser hur det lyser i ögonen på honom när han får köra bil. Han frågade under middagen om inte han kan få låna min bil över sommaren när han ska jobba men jag ska tänka på saken. Inte för att jag egentligen behöver den eller har råd att använda den för den delen.

Och igår natt hände det nått riktigt kul när jag jobbade. Fick in ett samtal på utlandsupplysningen och direkt kände jag igen rösten på mannen som ringde. Då visar det sig att det är en gubbe som bodde på Gran Canaria samtidigt som mig och Susanne. Äckel Jörgen kallade vi honom. Han hängde alltid efter oss nere på plaza och var allmänt jobbig. Jag menar hur stor är egentligen chansen att han hamnar hos mig?! Som tur va så kopplade han inte att det var jag för hade han gjort det hade jag aldrig blivit av med honom. Jag har sagt det förut men det tåls att säga igen. Världen är bra liten!

Jag jobbade till kvart över fyra så jag började traska hem vid halv fem tiden. Inte en själ på stan men det var ljust och skönt ute. Kliver in i porten och känner att det luktar lite konstigt men jag tänker inte så mycket på det utan går in i lägenheten och gör mig klar för att gå och lägga mig. Då hör jag att min idiot grannes brandvarnare står och piper. Jag blir irriterad för alltid är det nånting med honom. Spelar han inte dödsmetall så springer det små tjejer in och ut. Men nu höll han tydligen på att bränna upp hela huset! Så jag ringde till Hanna för hon jobbade fortfarande och får numret till Östersunds bostäders jour telefon. Jag ringde dit men känner mig lite löjlig. För tänk om det inte är något men jo det är lika bra att ringa för man vet ju aldrig. Så jag trycker 1 för akut ärende och hamnar hos SOS Alarm. Jag förklarar vad som hänt och han ber mig öppna grannens brevinkast för att kolla om det luktar bränt. Jag gör som han säger och JA det luktar bränt och det kommer ut rök. Så inom fem minuter kommer brandkåren och vår bovärd med huvudnyckeln och dom går in för grannen är inte hemma.
Ja det var den helgen.

Va glad jag är att jag inte har sovit bort hela söndagen. Nu ska jag städa lite och sen ska jag ut på en promenad med Martina. PUSS och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0