Ensam mamma söker?

Är kanske ett av de mest patetiska programmen jag nånsin sett! Har inte lyckats se ett helt avsnitt för jag skämms åt deras vägnar, mest över dom desperata karlarna som är desperata efter en morsa..mest troligt till sig själva! Att jag måste byta kanal emellanåt för att rodnaden på mina kinder ska lägga sig.

Och det blir på nått sätt så extremt pinsamt för att det är på svenska. Hade det varit amerikanska ensamstående mammor hade det inte varit lika skämmigt. Ta exempel Bachelorette eller Bachelor det tycker jag är helt okej att titta på men så fort det ska bli nån jävla svensk version med Martin Björk som står och gör bort sig själv, ja då vill jag dra något stort och mörkt över mig!

Nu när jag redan är inne på pinsamheter tänker jag fortsätta med Liza Marklund som förra veckan var med i Nyhetsmorgon. Jag har läst varenda en av hennes böcker och tycker att hon är en lysande författare ,men jag tappade hoppet då jag hörde hennes åsikter. Liza är mångmiljonär och engagerar sig i välgörenhet..jättefint! MEN hon var med i TV4 för att diskutera Straffen i Sverige och jag citerar "Vi måste minska straffen i Sverige. Det är inte humant att spärra in någon på det sättet som vi gör idag" (säger hon på bred lule dialekt) "Dödsstraffen måste degraderas" Herregud livstid i Sverige är ju rena semestern jämfört med många andra länder.

Men är det HUMANT att våldta och utnyttja små barn, mörda vår utrikesminister och dömmas till VÅRD? Jag har nog ganska starka åsikter när det gäller just den här frågan men jag anser inte att man kan bota pedofiler, mördare och andra avskum som tyvärr existerar i vårt samhälle. 

Jag har ingen lösning på problemet. Men jag röstar och stödjer demokratin och låter därmed någon annan klura på dom stora frågorna. En sak är dock säker. Jag kommer inte köpa en enda bok med Liza Marklund igen, inte ens en pocket!

Hämtade ut mitt nya körkort idag, äntligen!

Sweet dreams.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0