packning och vemod

Det är vemodigt att packa ner alla sina saker i kartonger och ställa dom i ett mörkt rum i flera månader. Jag tänker på alla mina fina skor som jag brukar prata med, dom kommer definitivt vara sura på mig när jag kommer tillbaka "JAHA och vart har du varit då?" Ja i Israel men jag är hemma och nu och jag lovar det kommer blir annorlunda från och med nu! Ni behöver inte längre ligga i den där svarta hemska påsen huller om buller. Jag ska ställa er hemma hos mamma på hennes skohylla. "HA tyvärr men vi har redan krymt en storlek." Näe....

Hanna min darling kom och hjälpte mig lite idag. Lampan nere i förrådet lyser i 30 sek sen slocknar det så jag anlitade Hanna som lyspåknäppare för jag blir livrädd om jag står där i förrådet och så blir det kolsvart! Och jag måste leta mig fram som en blind till knappen. Men så när vi kommer ner i förrådet har dom bytt ut lampan så den lyser i flera minuter i streck. Tur ändå att Hanna kom så jag fick bärhjälp.

Lunchade gjorde vi på Daffys med Martina. Satt där i typ tre timmar och surrade om allt möjligt. Jag kommer sakna henne och hennes chrillebekymmer. Där har vi ett par som enligt mig är det ultimata för varandra. Jobbigt ibland såklart men SÅ mycket mer kärlek att man blir helt varm.

Igår när jag jobbade ringde det på min mobil från skyddat nummer. Vilket det aldrig gör om någon inte ringer från jobbet men där var ju jag så, men jag svarade iallafall.
-Mikaela
Ja hej det är Håkan............(tyst)
Jaha hejhej.
(läs detta saaaaakta som en retard) Jo jag hittade dig på denhära listan
Jaha, hmm vilken lista? (hinner tänka 1000 tankar, vadå för jävla lista??? HAR JAG FÅTT HIV?? Näe det kan inte vara från hud och kön för klockan är åtta på kvällen men jag känner paniken tränga sig på)
(retard igen) Ja men du ska väl åka på kibbutz?
(andas ut) Jaha jo det ska jag. Du också?
Ja.......tyst

Det visade sig att vi skulle på samma kibbutz och han ville bara ringa och "småprata". Det var ju jag som fick stå för pratandet vill jag lova. Fattar inte hur man kan ringa en helt främmande människa och förvänta sig att den personen ska styra samtalet. Som tur är har eller hade yesyesyes jag ett jobb där jag dagligen måste styra samtal dit jag vill ha dom så det var ju ingen större katastrof men ändå.

Åter till packningen. 

P.s Veronica tipsade mig om en mycket bra låt idag, Magnus uggla - Pärlor åt svin. En väldans fin en bit D.s 

Kommentarer
Postat av: Balle

Det är bra det här med låtrekomendationer i bloggar tycker jag =) Håller med om att det var en fin bit
Vi behöver fler sånna här självgoda låtar

2007-09-14 @ 10:33:41
Postat av: martina

åh jag började nästan grina när jag läste din blogg idag. jag vill bara att ni ska åka nu så jag kan börja räkna ner tills ni kommer hem!! :)

2007-09-14 @ 11:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0