Surfar på tåget.

Jag är en nörd, ja det är jag! Trådlöst nätverk på tåget och SJ bjuder på 60 gratis minuter. Passar bra eftersom jag nuförtiden nästan är internetberoende och så hjälper jag Hanna emellanåt som sitter och löser korsord.

Vi är lagomt irriterade på kvinna som sitter med en unge några säten bort som sitter och gnyr! Kan det inte finnas en vagn endast för småbarnsfamiljer. Där kan dom gny och skrika ikapp med varandra och varför reser man ens med ett litet barn undrar jag?!

Morgonen började ju bra. Klockan ringer 04.15 och jag hoppade väl inte ens upp men som vanligt när jag ska åka nånstans sover jag som på helspänn. Packade det sista och ringde och väckte pappa som skulle komma 05.15. Han ringer 05.12 och säger att hans bil startar INTE..Nähe men vad gör vi då??!!

Tydligen var det larmdosan till bilen som saknades. Jag rusade ner till brorsan som låg och sov. VART ÄR LARMDOSAN TILL PAPPAS BIL?? yrvaket....öhhhhhh ehhhhhh hmmmmm nja jag vet inte. VADÅ VET INTE?? TÄNK FORT FÖR HELVETE FÖR JAG SKA MED TÅGET. Men ta det lugnt den ligger på bordet tror jag. OK HEJDÅ..och stampar därifrån.

Rusade upp och in med grejerna i mammas bil i spöregnet, 15kg ryggsäck påsar och allt möjligt skit. Åkte upp till pappa  och gav honom dosan. Sådär nu funkade den. Ner med mammas bil igen och kastade in mina prylar i pappas bil. Äntligen på väg 05.30. Vilken härlig start på dagen. Behöver jag nämna att jag vart lite uppe i varv?! =)

Sa hejdå till min älsklingsmatilda igår kväll. "Hejdå mickan vi ses till jul" säger hon. Sötast i världen!

Det sista mamma säger innan vi går och lägger oss. Akta dig för araberna! Dom är som djur. Men mamma!...jag är inte det enda med fördomar hör jag. Undra vart det kommer ifrån =)

Ma råkes!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Mickan!! Jag kommer sakna dig!! Även fast vi inte bor på samma ställe & umgås varje dag längre.
Vi rings ikväll.
puss & kram

2007-09-17 @ 10:57:04
URL: http://anneliiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0