Yotvata

Klappat och klart. Yotvata heter våran kibbutz och det ligger så långt söderut man nästan kan komma. Nära den vackra (har jag hört) staden Eilat och inte långt ifrån gränsen till både Egypten och Jordanien. Blir en spännande bilresa längs gazaremsan när vi åker från flygplatsen i Tel Aviv =)

http://www.net-travel.org/kibbutz/sites_map.htm och längst längst ner i den bruna delen där det står Eilot, där ska vi spendera vår tid. Landet ser i den här skalan ut som att vara samma storlek som Ryssland men så är inte fallet. Israel är närmare bestämt inte större än Småland. Så vi snackar inga stora avstånd. Det tar inte mer än åtta timmar att köra från norr till söder.

Idag var det riktigt jävla segt att jobba! Som tur var hade jag Hanna bredvid mig men vi tog lite för många snacka-skit-pauser så dagens statistik blir nog inget att hurra över.

Vi avslutade kvällen med en middag på Via Grande och ännu mera skit snack.

Fick höra världens äckligaste schpett i daimen historia av Johanna när vi pratade på msn igår. Barnförbjuden så jag kan nog inte skriva den här.

Imorron är jag ledig och det står vaccinering på agendan och en lunch med Malin L.

Nu blir det ännu en chick flick..i like

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0