Inte ett dugg nervös

Imorgon ska jag göra Högskoleprovet för första gången. Jag ser inte fram emot det och har inga som helst förväntningar. Jag är inte nervös vilket jag önskar att jag var så jag kunde få känna mig lite taggad.

Sist jag gjorde ett papper och penna prov var när jag och Susanne gick en bartenderutbildning på Gran Canaria. Då hade jag självklart en gigantisk fusklapp likaså på gymnasiet. Vi gjorde tre delprov har jag för mig och sen efter lunchen var det dags för "vattenbaren" provet.

Vattenbaren var en riktig bar fast med vatten i alla flaskor. Vi gick in en och en och Susanne gick iväg och spydde innan det var hennes tur. Fyfan vad hemskt det var och jag var så helvetesnervös att göra bort mig där inne framför lärarna och några andra som var där och kollade.

Så var det min tur och jag gick fram till vattenbaren där det stod en shot. Niklas som var "chef" frågade om jag ville ha den -Ja förhelvete sa jag och svepte. Lite värme i magen gjorde att nervositeten släppte lite. Så pekar han på sex tomma shots glas och säger -Där häller du 2,5cl, i den 3cl ,4cl, 8cl, 1,5cl och 7cl. Jag såg ut som ett stort miffo frågetecken och fattade ingenting. Vi hade visserligen fått träna på 4, 6 och 8cl på fri hand och det hade jag skaplig koll på om jag räknade tyst för mig själv.

Men men du måste skämta sa jag lite försiktigt och då började alla asgarva. Såklart var det ett skämt men jag var så upp i årra och kunde inte riktigt stämma in i skrattet.

Jag blev godkänd iallafall.



Tvivlar på att jag kommer kunna somna nu. Har inte somnat en enda natt den här veckan före tre och igår var jag uppe ända till klockan fem(!)

Ikväll har Hanna varit här och jag bjöd henne på middag. Tacopaj blev det och jag lyckades utmärkt med att få till en saftig och kryddstark paj med mycket jalapenos.

Trevlig helg på er mina fina vänner.


Gamla bilder från bartenderutbildningen. Som jag för övrigt INTE rekommenderar.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur gick det på högskoleprovet? Skrev du ner svaren så du kunde kolla? Nu är jag ledig en vecka så jag slipper eniro oc dumma trafiktornet. Skönt! Kram

2008-04-07 @ 15:46:03
URL: http://enpiggelin.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0