Utan dig är jag halv

Nu fungerar mitt internet igen. Som om jag har gjort något vettigt när jag inte har kunnat surfa, nej. Jag har beklagat mig över att inte ha en teknisk karl i huset som kan tillföra något annat är kroppslig kontakt. Inte för att jag har nått av det men nu har jag iallafall internet. Det är viktigt för mig.

Igår var jag hos frissan och spenderade 600kr på mitt hår. 50% av självförtroendet sitter i håret, eller var det kanske 80%? Det hade iallafall Josefin Crafoord hört i någon reklam på 80-talet. Jag tycker det låter vettigt och alla pengar jag lägger på mitt hår är värt det.

Förra året exakt vi den här tiden var jag och klippte mig på samma salong men hos en annan frisör och hon stympade mig totalt! Min vanliga frisör var mammaledig och jag hade blivit tipsad om att gå på Studio Lila så jag gjorde det. Det första hon säger till mig (frisörskan på studio lila) Jag tycker att det är lite passé så som du har håret nu så jag vill förvandla det till något fräscht och göra en häftig frisyr! Jag svarar som om jag är lamast i stan att okej men klipp inte för kort! Det skulle jag snart ångra.

Jag gick därifrån fruktansvärt missnöjd och arg på mig själv. Varför ska det vara så svårt att stå upp för sig själv?! Håret som sagt gör ju väldigt mycket och när det väl är klippt är det svårt att komma tillbaka två dagar senare med kvittot och säga "Det var väl öppet köp?"

Jag grät i några dagar och blev lika förvånad varje morgon när jag tittade mig i spegeln, nä det har inte växt ut igen. Som om!

Jag gick iallafall tillbaka till samma salong men till en annan frisör och blev supernöjd. Jag har gått dit senaste året och tänker fortsätta göra detsamma. När man vill sträcka på sig lite extra och sätta näsan i vädret -då är man mer än bara nöjd.

Nästa lördag fyller jag år och funderar på att baka en tårta men vi är ju i Vemdaln då så det kan eventuellt bli lite bökigt med ingredienser. Någon som har ett bra och enkelt tårtrecept som man kanske kan förbereda?

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0