Eniro 118118, Mikaela

Helgens nattjobb är över. Har faktiskt gått ganska bra och folk har varit trevliga.

Lördag natt insåg jag att av alla vi som satt och jobbade var jag den som jobbat längst på detta ställe. Det kändes inte bra! Det är bara jag och en tjej till som är kvar från mitt ursprungsteam som jag började med för tre år sedan.

Jag blir irriterad på alla nya och jag kan inte hjälpa det. När man hör kommentarer som "Vad heter Lisabon på engelska" eller "Vad betyder + innan ett landsnummer" Då vet jag inte vart jag ska ta vägen.

Lördag natt satt det en ny tjomme snett framför mig och glodde. Så började han vifta "ursäkta ursäkta" med en "Puttefnask" Isaksson liknande stämma. Jag tittar uttråkat åt hans håll, vad betyder det när det står fel i telenätet? Ja inte vet jag men prova att koppla igen så brukar det gå igenom. Fem sekunder senare "du du nu står det bla bla bla istället. MEN SER JAG UT SOM DIN PRIVATA ENIRO TEKNIKER KANSKE?! NÄE JUST DET! Jag sa inte så men låtsades inte höra hans lama tillmäle.

Skulle precis gå hem ikväll så fick jag in en kund som skulle ha en vägbeskrivning. Får upp den och börjar läsa upp och innan jag hinner tänka läser jag "Sen gör du en u-sväng på bredängsgatan" Ehee säger kunden, är inte det olagligt? Hmm jo det har du nog rätt i svarar jag men det står så. Det var ju inte pinsamt! inte alls.

Imorron eller idag rättare sagt ska både Hanna, Martina och Annica på uppstartsdag med jobbet men jag kom med andra halvan och ska ha det på onsdag istället. KUL.

Jaja nu ska jag iallfall sova.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men hallå! Du fick ju gå med mig istället och se porslin krossas och klädställningar vältas. Vad mer begär du? Haha!

2008-03-01 @ 11:10:58
URL: http://enpiggelin.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0