glömsk eller

nånting som irriterar mig enormt mycket är när jag glömmer saker eller vad personer heter. Då måste jag mot alla odds genast ta reda på det. Alldeles nyss kom jag på att jag inte såg Melodifestivalen i lördags så jag tänkte ladda hem Carolas låt och Sanna Nielsen, men jag kom faan inte på att hon hette Sanna. Den enda jag kunde se framför mig för den gapiga fula Sonja Aldén. Tur att man kan googla =)

Det här händer mig kanske var tredje dag och då bara MÅSTE jag ta reda på vad det nu är jag har glömt. Spelar ingen roll om det är mitt i natten eller om jag till och med måste ringa någon.

Sedan jag kom hem från Israel har jag utmanat mig att jag ska lära mig dricka te. Jag har aldrig gillat det men tycker att det både ser gott ut och faktum är ju att det luktar ljuvligt med alla olika smaker som finns. Men jag gav det iallafall en chans i Israel för jag fick ont i halsen var och varannan dag och då var det väldigt gott med något varmt i halsen. Så jag testade Nana-te som var en ört som växte runt omkring kibbutzen och smakade mint. Så lite nana blad, socker, hett vatten och pressad citron gjorde underverk för min hals.

Härikring är det ju lite ont om växande örter och man tager vad man haver dvs ICA:s sortiment för min del. Deras pepparmint te är jättegott och det behövs inget socker heller för det smakar bra ändå. 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och möta Hanna. Vi ska handla nått gott, dricka lite vin ikväll och analysera saker som vi tjejer är bäst på!

Oh jo förresten, nu är dagen kommen när jag föredrar rötjut istället för vitt vin.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Har du lust att vara med i en undersökning som jag ska göra? Läs mer info på min blogg. Skulle vara jätteglad om det var nån som har tid och lust :)

2008-02-22 @ 14:48:09
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Sandra

wow, jag har ju precis skrivit ett inlägg om exakt samma sak! när man inte kommer på nåt men att det är tur att google finns :) då vet vi båda hur det känns med andra ord, alltid skönt att veta att man inte är ensam... hehe ;P

2008-03-01 @ 10:28:09
URL: http://fridasandramarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0