Jagad

En rolig grej som hände i Israel.

En fredag bestämde jag victoria och anna (en tysk tjej) att vi skulle åka till Eilat och testa utelivet. Vi hade blivit lite less på att bara gå på kibbutzdisco så vi drog dit.

Lauren hade åkt in tidigare på dagen och bokat ett rum på ett hostel där hon och jag skulle sova. Vi gick och tog några öl och sen skulle vi på ett stället som hette The Island som ingen vi känner har varit på men folk sa att det var ett schysst ställe. Ingången såg lite skum och vi frågade om det var mycket folk och vakten som inte fattade ett ord engelska bara nickade och sa ken ken beseder (ja ja det är bra) så vi betalar 50 sheqel och går in i en smal källarnedgång.

När vi kommer ner blir vi totalt uttittade! Det var bara svarta tjejer och killar där ala bling bling kom inte hit era slynor och sno våra killar attityden och här kommer vi, två svenskor och en tyska. Ehh ska vi beställa kanske? säger anna och tog ingen notis om deras fientlighet. Jag tittade runt och alla glodde ögonen ur sig så vi stannade i 10 min sen vågade vi inte stanna.


När jag skulle gå till Lauren som redan hade gått och lagt sig på hotellet hände en liten incident med nattvakten. Jag hade nyckeln så vakten frågar vilket rumsnummer jag har och jag svarar 101. Okej inga problem. Sen ropar han efter mig och frågar vad jag heter och om han kan få se mitt id. Jag säger visst och då säger han att ja men du är ju inte Lauren. Nej det är ju jag också mycket väl medveten om och så pekar jag på mitt körkort "THAT´S MY NAME, MIKAELA" Ja men du har inte bokat rummet så du har ingen rätt att gå in...men jag har ju nyckeln och vi ska sova två personer i rummet. Han drar nyckeln ur min hand och säger att jag måste gå därifrån..Okej men kan inte både du och jag då gå och knacka på dörren så hon kan verifiera att hon känner mig frågar jag men han blev mer och mer otrevlig så jag säger att jag ska gå men springer istället förbi honom (löpartalangen sitter fortfarande i även i högklackat) och han lubbar efter men jag hann till dörren och knackar och väcker Lauren och sen stängde vi dörren framför näsan på honom. HA långnäsa på dig din jude!

Jag kände mig som en tjyv men det fanns inte en chans att jag skulle kunna få tag i henne annars. Mitt visakort låg inne på rummet så jag skulle inte kunna ta mig till kibbutzen plus att jag inte ens hade en telefon. Han svor åt mig på hebreiska men vem orkar bry sig.

Att jag skulle smita från en vakt nån gång i mitt liv var väl ganska väntat på med tanke på att jag som liten ville bli tjuv! Och Emma min bästis skulle bli polis och hon skulle jaga mig tills jag satt där i finkan.



Jag vill mer än att bara vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0