Varning arg kvinna löper linan ut

Så sjuk som jag har varit sedan i fredagskväll har jag aldrig varit i hela mitt liv! Jag kände av halsen när jag gick och lade mig men vaknade upp i ett miserabelt skick. Bihålorna var totalt igentäppta så jag var totalt uttorkad och läpparna var fulla av sprickor och febern låg på 39. Grett, så jävla inihelvetes kul. Och sen lite magsjuka och diaré på det, yes yes yes.

Precis såhär ville jag ju spendera min första helg i stan. Alla lådor och säckar står fortfarande i hallen och över hela lägenheten. Det är alltså kaos. Ett under att jag hittade min lilla medicinpåse.

Lördag kväll fick jag ett sms om en kvällpromenad av en speciell vän och jag ville såååå gärna men låg nerbäddad med dunkade huvudvärk. Jag orkade inte ens bli arg på mig själv men det är bara så jävla typiskt och det värsta var ändå att ringa till jobbet i måndags och sjukanmäla mig FÖRSTA dagen jag ska jobba på typ fyra månader! Tur att det iaf hörs på mig att jag är sjuk för annars hade det känts väldigt dumt.

I tisdags stod jag inte ut längre så jag ringde vårdcentralen. Fick komma in 40 min för sent och då hade min alvedon klingat av och illamåendet var på ingång. "Jaha och vad är det för fel på dig då" Ehh ja allt faktiskt. Jag förklarade och vi pratade i fem minuter sen puttade hon i stort sett ut mig i korridoren för jag skulle vänta på att göra ett halsprov.

Väntar 30min till då jag hör ett stressat THURESSON i korridoren. Jag går dit och sköterskan pratar med en annan läkare så hon pekar in mig till ett rum och precis när jag går in dit ser jag att hon räcker ut tungan bakom ryggen på honom. Men hallå!? Är det såhär man ska bli bemött. Räck ut tungan så mycket du vill men inte inför patienterna. När jag satt mig och dörren är stängd säger hon "Huaa jag gillar int han ja" Hon tar mitt halsprov på tre sekunder och har så bråttom att hon glömmer den där jävla spateln som dom trycker ner tungan med. "haha ojdå så det kan gå" Jag skrattade inte. Det var pinsamt dåligt gjort! Ny väntan för nu ska jag vänta på resultatet.

20 min senare kommer min läkare för dagen och ropar upp mitt namn. Testet såg bra ut så det enda jag kan råda dig är att köpa nässpray. Men finns det ingenting jag kan få för bihålorna? Det är väldigt jobbigt att sova när man inte kan andas. Nej tyvärr. Men febern då? Det är helt normalt att ha såpass hög feber i flera dagar. jaja

140 spänn fattigare men inhandlade iaf en nässpray som hjälpte föga.

Varför skulle mina bihålor vara tvungna att klistras ihop med karlssons klister?? Jag som hatar att snyta mig och nässprayen provade jag grinandes men det hjälpte ju inte! Jag skulle lika gärna ha stannat hemma.

FYFAN.

Elin var iaf snäll och handlade åt mig och Hanna erbjöd sig också att komma med nyponsoppa. Tacksnälla ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0