Frälst?

Två dagar innan jag skulle åka hem till Sverige var jag och Hanna på ett köpcentrum i Tel-aviv och fördrev lite tid med shopping. I rulltrappan på vägen ut hör jag svag musik och frågar Hanna, "Hör du vilken låt det är?" Hmm nje nånting med hallelujah.

På julafton var jag på midnattsmässan som jag alltid är på med min mamma och Gunnel. En ung tjej i kören stod för nästan alla solosånger och när det började närma sig slutet av mässan sjunger hon hallelujah av Jeff Buckley.

Jag blev sentimental som jag oftast blir när jag hör en låt som berör mig och började tänka på alla fina människor som jag har mött som jag aldrig kommer träffa igen. Och människor som jag kommer möta som kommer beröra mig och mitt liv.






hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0