Gröna fingrar

Idag fick jag en infall att jag skulle köpa blomjord och plantera om två minikaktusar jag har som föreställer två hjärtan. Jag har ju fortfarande ont i foten och kan inte gå helt felfritt. Jag hämtar min påse jord och så hör jag en liten tjej fråga sin mamma "Mamma har den där tjejen (pekar på mig) ett låtsasben?" Jag tittar bort och mamman svarar lite arg "peka inte på folk, och ja det kanske hon har"

Jag tog inte illa vid mig för jag vet ju att jag ser knäpp ut när jag går och sen tycker jag inte det är "fel" att barn pekar. Varför skulle det vara det? Det är ju föräldrarna som verkar skämmas. Barn ska vara frågvisa och nyfikna tycker jag. Meningen med livet är ju att man ska lära sig saker. Matilda frågar mig ofta vad ditten och datten betyder och jag vet inte alltid men jag tycker det är kul att hon är intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0