Man vet aldrig

Inom loppet av en månad har två av mina bästa tjejkompisar gått och blivit singlar. I mina ögon hade båda två starka förhållanden men det var helt enkelt inte meningen. Jag känner nu djup ångest över att lämna stan och dessa två för jag VET att denna sommar kommer bli någonting utöver det vanliga. Och att få vara ett helt tjejgäng med bara singeltjejer kan inte bli annat än succé.

Igår ringde jag Östersundsbostäder för då jävlar rann bägaren över. Jag mailade även i lördagsmorse när det hade varit tv-spels gap och skrik i ett dygn och jag skulle upp och jobba. Men dom kan inte göra nånting i efterhand. Jag måste ringa när han väl har fest så Securitas får rycka ut och skriva en rapport. Jag tycker att det känns onödigt. Det måste ju finnas där på papper nånstans att jag har klagat förut. Har du sagt till honom själv frågade killen  på Östersundsbostäder. Hmm räknas att banka i taket så hårt med dammsugaren att taket är helt svart?!

Men idag då skickade jag ett sms. Jag och matilda satt i soffan och vibrerade ikapp med varandra och då kunde jag inte längre hålla mig. Om Östersundsbostäder inte ens kan ringa upp honom och säga att han bör dämpa sig så måste jag ju göra nånting själv trots att jag tycker att det är deras jobb. Jag skrev "Grannen här, har du tänkt på att det finns flera som bor i det här huset som inte delar samma vidriga musiksmak som dig?!"

Jag kände mig väldigt nöjd och det blev tyst direkt där uppe. Så kom ett sms tillbaka"Ok då ja ska tänka på det ja får be om ursäkt" Språkpolisen (elin) vad säger vi om den meningen? Jag blev iallafall förvånad och paff att han bad om ursäkt så jag tänker inte skriva någonting mer taskigt om honom, i det här blogginlägget.

Idag har jag och Matilda tvättat. Vi sov bort halva tvättiden så jag hann inte med allt som ska tvättas inför Norge. Ett besök på Traktören och det vi alltid gör, nämligen panta burkar och köpa tuggummikulor med olika smak och kulör. På vägen hem jämförde vi våra tungor och min var grönast. Jag kommer aldrig bli vuxen.

Nu är vi proppmätta efter en middag med kroketter och kyckling. Nu blir det efterrätt- BULLAR.

Kommentarer
Postat av: tinten

du är cool mickan! röfejset har stört dig för sista gången! jag kommer sakna dig jättemycket i sommar kompis, den här stan blir inte sig lik utan mikkisen. puss

2008-07-16 @ 09:05:23
Postat av: Elin

Usch då! Den meningen får dagens tistel av mig. Du måste fortsätta blogga från Norge så jag får läsa dina roliga inlägg då med.

2008-07-16 @ 14:02:44
URL: http://enpiggelin.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0