Snopptvätt kanske?

Jag brukar tvätta mina öron och även topsa dom ibland men emellanåt kan jag höra otroligt märkliga saker.


En kund ringde precis och frågade efter en snabb-tvätt. Jag hörde snopptvätt. Till mitt försvar kan jag säga att kunden ifråga var direkt importerad från Finland och finnar bokstaverar ofta U som olle och O som ulla.


En annan kund ringer och vill ha Fischer Shipping över en brusig mobil i Göteborg. Jag hör fish shitting?! OCH säger det högt och vi båda fick oss ett skratt. Jag var en aning mer röd i ansiktet än honom skulle jag tro.


En kund ringer och vill ha alla orter på ett riktnummer i Serbien ca 10 st. Jag börjar sakta läsa och ursäktar mig för mitt uttal eftersom jag inte vet hur man uttalar varken hårda eller mjuka vokaler på serbiska. Kunden säger till min förvåning att jag har jättebra uttal och kommer jag ursprungligen från Serbien? Ehee näe inte direkt, men det var ju kul att höra, eller?


Allt detta under två timmars jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0