Saunoa olla mukava

Idag har jag varit ledig och tog en tripp till Brunflo. Hälsade på momma och Matilda som bor där nu medans pappa tack och lov flyttar från byn som gud glömde. Att man frivilligt flyttar ut till skogen där man knappt ser närmaste granne är för mig ett besynnerligt beteende. Det tyder på att nånting inte är riktigt som det ska och jag ryser bara av att tänka på dessa tragiska människor.

Jag och momma gick och bastade med hennes väninna Asta på pionjären. Det var flera år sedan jag var där senast men det var väldigt fräscht och nyrenoverat. Den vanliga bastuölen ställdes på bordet och det diskuterades barfota-lasse, brun-utan-sol och katter. Momma har varit kattvakt åt en granne som hon inte gillar och det finns många hon inte gillar men desto fler som hon faktiskt gillar!

Men den här karln kände jag efter att ha fått höra varför hon inte gillar honom ville jag själv ge honom en feting. Matilda gillar att plocka blommor så hon och en kompis hade plockat blåsippor som dom skulle ge till momma. Det hade blivit en rejäl bukett som hon hade lagt vid cykeln som stod på gården.

Hon kom aldrig in så momma går ut på balkongen och ska ropa men då ser hon Matilda och hennes kompis sittandes på knä på gräsmattan med den här jävla gubben som en hök över dom. Vad gör ni ropar momma och då svarar gubben att Ungarna ska faan inte skräpa ner. Jaha vadå säger momma, vad har dom gjort? Ja dom har slängt skräp (blommor) på marken. Men men det va...försöker Matilda föklara men han bara överröstar henne och säger att hon minsann ska sluta ljuga!

När Matilda kommer in är hon lite hamsen så momma frågar vad det var som hade hänt egentligen och då var det så att när hon hade lagt blommorna vid cykeln så hade dom blåst iväg över gården och det var DET som gubben kallade skräp. Skräp?! Alltså skräp för mig är sånt som inte förmultnar i naturen, och blommor är ju för fan kompost. Så dom hade för hand fått stå sitt kast och plockat upp vartenda blomblad.

Jag ville personligen gå och ringa på hans dörr och anklaga honom för alla olika tillmälen som jag kan komma på för sådär gör man bara inte! Barn ljuger inte alltid och man kan faktiskt ha lite överseende.

Han låter inte ens barnen som bor på gården rita hopphagar på asfalten och då är man faan Hitler. Ska tilläggas att han är "gårdsombud" på gården.



Efter bastun gick vi hem och tog oss en gin och tonic och sedan var det dags att bege sig in mot staden igen.

Jag ska aldrig bli en bitter gammal kärring som sitter på mitt feta arsle och klaga på allt. Jag ska ha levt mitt liv till fullo och inte ångra ett dugg. Då tror inte jag att man blir bitter. Bitter bli man när man hämmar sig själv och inte vågar.

Kommentarer
Postat av: tint

Ja han är tammetusan det sexigaste mina ögon nånsin skådat... Mumma!

2008-05-22 @ 11:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0