Personlighetstest

Jag är en sucker för alla test jag kommer över. I ungdomen var det FRIDA, OKEJ och VECKOREVYNS tester som gällde men där kunde man ju fuska vilket jag givetvis också gjorde (svaren hittar du längst ner på sidan uppochner). Vem ville blir den gråa musen som satt i ett hörn när man kunde bli utåtriktade supermega sociala fashionista it-tjejen. Även fast jag visste att jag inte var det sistnämnda så kunde jag ju i min fantasi får inbilla mig det. Bara att snegla längst ner på sidan...




Iallafall så gjorde jag ett personlighetstest och det stämde ruskigt bra. Hela TRE av dom yrken som finns med på listan har jag velat söka.

Mikaelas personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.



Karriärer som skulle kunna passa Mikaela:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.


Att jag skulle passa som präst håller jag dock inte riktigt med om...

Kommentarer
Postat av: hanna

vad gör en fritidspolitiker? det känns inte så seriöst, litegrann som en hobbypolitiker..

2008-11-22 @ 10:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0