Action på Hitra

Ja förra helgen var vi lite sega och bestämde oss för att inte festa. Jag och Linda hade planerat en filmkväll och svulla en liter glass men det skulle snart  till att ändras.

Malin och Amanda skulle dra till Fillan med dom andra tjejerna men så vid elva tiden väller det in 25 polacker helt oinbjudna! Knackar inte ens utan kliver rätt in och drar upp sina vodka flaskor. Jahopp och där sitter vi i soffan och ser mindre glada ut.

Jag drack nån öl för att inte verka helt mongo men vid två orkade jag inte med taffliga killar med manboobs som försökte få kroppskontakt på sitt sätt genom att be en spänna musklerna och sen garva och säga "You very strong, very strong girl" Så jag tackade mig själv att jag var så fräck att jag tog ett eget sovrum och gick och la mig.

Bronsmunk- Here i come


Förra veckan promenerade jag till jobbet i vanlig ordning och till min förtjusning ser jag män i uniform stå utanför Hitramat. Jag hade hört nått dagen innan om en militärträning men visste inte att dom skulle stå och kontrollera legitimation när man kom på morgonen.

Jag kom fram helt svettig och förjävlig som man ser ut klockan halv sju på morgonen och ska rensa krabbor i 9 timmar. Legitimation? Hade inget med mig men visade upp mitt inloggningskort så jag fick komma in. Vid dörren står det fyra militärer till och två gångar. Jag övervägde snabbt och tog den gången där den hetaste killen stod. Leg? Nej fortfarande inte flirt flirt. Ok ha en fin dag och glöm inte legget imorron. Nä jag loooovar.


Dagen efter var jag ju tvungen att kleta på mig lite mascara för typ femte gången sen jag anlände till den här ön för att se någorlunda ut.


I fredags efter jobbet var jag till Kajentjejerna som består av två östersundstjejer och två andra tjejer från Hälsingland. Dom bor hur fint som helst precis vid havet och dom har bastu. Basta basta basta och sen bada, drack nån öl och sen for jag hem till Bakkan.

I lördags hade vi återigen fest hos oss men den festen var iallafall planerad. Malins kompisar som jobbade här förra året är här och hälsar på. Festen blev galen och jag kände mig helt malplacerad. Folk söp, gick inne med skorna, kastade glas på golvet och spydde. Är detta normalt???!!! Jag har haft en hel del fester hemma i min lägenhet men aldrig har det ens varit i närheten av hur det såg ut i huset i söndagsmorse. Och sen har dom mage att säga att svenska fester är så "tysta"


 Att "gå ut" existerar inte här så chansen att träffa folk som inte jobbar på fabriken är i stort sett minimal. Hemmafester tycker jag är mysigt när man känner alla och har nånting att prata om men här är det det enda alternativet.

Andra tråkiga nyheter är att Emelie ska åka hem om ca två veckor och inte komma tillbaka. Jag och Linda stannar tillsvidare.



 


Kommentarer
Postat av: eniro4life

neeej, emma lyckades bli sjuk så hon kunde inte komma. :( nu ska jag gå hem och äta middag, sen ska jag maila min lilla krabbslaktare..

2008-09-03 @ 18:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0