Valet

Det har varit en hektiskt tid för min lilla hjärna den senaste tiden. När jag var i Stockholm i början på juli fick jag reda på att jag kommit in på Malmö Högskola. Wihoo tänkte jag då. Fattade inte riktigt och tänkte att ja det är länge dit...Vilket det inte är!

Jag har funderat och funderat, pratat med mina vänner och familj och kommit fram till att självklart ska jag åka. Allt har ordnat sig med boende (vilket jag trodde skulle vara skiiitsvårt) och transport ner. Min snälla pappa kommer köra ner lite grejer till mig för jag får ju bara ta med mig 20kg på flyget. Det är ju hela mitt liv vi snackar om och då är 20 kg inte mycket!

Jag har min vän Johanna i Karlskrona som inte är jättelångt från Malmö och Katrin som är en bekant från gymnasiet som ska hyra det andra rummet i lägenheten på möllevångsgatan mitt nya hem.

Det känns spännande och skrämmande att börja skolan igen. Kommer jag trivas? Tänk om jag inte får några kompisar? Hur ska jag hitta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0